TVN będzie musiał zapłacić Gospodarka

Orlen wygrywa w sądzie z TVN-em! Stacja kłamała na temat polskiego giganta i musi opublikować sprostowanie

– Telewizja TVN24.pl przekazywała nieprawdziwe informacje dotyczące zaniżania wartości Lotosu – stwierdził sąd zajmujący się tą sprawą z powództwa ORLENU. To tylko pokazuje skalę dezinformacji, jakiej dopuszczała się telewizja z Wiertniczej. Wszystko to miało miejsce w czasie kampanii wyborczej.

– Wygrywamy z telewizją TVN24. Sąd przyznał, że informacje o zaniżaniu wartości Lotosu podczas przejęcia przez ORLEN były nieprawdziwe. Sprostowanie musi zostać wyemitowane na antenie TVN24 oraz odczytane przez lektora. W podobnej sprawie wygrywamy także z portalem http://TVN24.pl. Całość sprostowania do wyemitowania przez TVN24 publikujemy poniżej: – czytamy na profilu Biura Prasowego ORLEN na portalu X (dawniej Twitter).

W zakończonej sprawie chodzi o materiał z sierpnia 2023 roku, czyli w czasie intensywnej kampanii wyborczej, kiedy to dziennikarze TVN kłamliwie poinformowali, że podczas fuzji ORLENU z Lotosem, ta druga spółka miała mieć o 8,5 miliarda zaniżoną wartość. Według dziennikarzy TVN24 mieli na tym ucierpieć akcjonariusze spółki, w tym Skarb Państwa.

ORLEN od początku odcinał się od tych nieprawdziwych informacji i zgłosił sprawę do sądu. Już po publikacji materiału wydano oświadczenie, w którym jasno przedstawiono racje koncernu.

„PKN Orlen zapłacił za aktywa Lotosu dokładnie tyle, ile te aktywa były warte na rynku. Redakcja TVN w materiale pt. »Miliardy złotych strat. Znamy ostateczne rozliczenie fuzji Orlenu z Lotosem« po raz kolejny, manipuluje pojęciami z dziedziny księgowości i finansów, aby udowodnić z góry założoną i nieprawdziwą tezę i zdezawuować biznesowy sens połączenia Orlen z Lotos. Autor materiału, próbując udowodnić swoją tezę, pomija fakt, że transakcja przejęcia Lotosu przez Orlen odbyła się poprzez wymianę akcji Lotosu na akcje Orlen po określonym parytecie. Akcjonariusze Lotosu za każdą posiadaną akcję tej spółki otrzymali 1,075 akcji Orlen.” – mogliśmy przeczytać w sierpniu.

Co ciekawe, dziennikarz TVN24.pl, który był autorem feralnego materiału  12 grudnia został nagrodzony w gali Grand Press za… cykl reportaży o ORLENIE i Lotosie. Takie są właśnie standardy lewicowych mediów.

Źródło: Autor:
Fot.

Polecane artykuły

0 0

Atak nożownika w szpitalu. Odwiedzający zaatakował pacjentkę

0 0

Odkryto nowy gigantyczny gatunek węża

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Zamknij